fredag 30 mars 2012

Agilityträning

Igår var det agilitykurs igen - vilket alltid är lika skoj! Jag och Minna fick utöka slalomen från 3 pinnar till 4 pinnar. Det tar sig ;)

Denna gång gick vi igenom plattunnel och böjda tunnlar. Det gick jättebra. Vi provade även 3 hopp på rad, och jag inser att jag måste bättra på min kondition ;)

Till nästa vecka fick vi läxa att träna tasstarget inför balanshinder, startposition, slalom och att de ska kunna följa handen i cirklar. Bara att träna vidare då...

Idag står det påskpynt på schemat och att göra i ordning och flytta ut möblerna i lekstugan. Barnen har precis vaknat och det är fint väder ute så det är väl bara att hugga i!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att det går framåt... Kör ni någon speciell "metod" med slalomet? Vi kör 2x2 och för en ganska "blond/jag-skiter-i-vilket"-aussie så går det ändå framåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har kört med att man med hjälp av sin egen position lockat hunden till att förstå slalomen. I början hade vi 3 pinnar för att få grundrörelsen (fram och tillbaka). Jag är helt nybörjare på agility så jag kör på vad instruktören lär ut, men vet att det finns nästan lika många metoder som utövare ;) Minna verkar dock fatta snabbt så jag hoppas det kommer gå fortsatt bra! :)

      Radera
  2. Längre fram i träningen kan du lära henne "fram" när du har t,ex 3 hinder på rad så slipper du springa lik mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det låter ju toppen (även fast det inte skulle göra något att bättra på min kondition heller ;))

      Radera