torsdag 8 mars 2012

Snöyra

Morgongympa i snön
Jaha, när man vaknade imorse var våren borta och hade ersatts med vinter istället. Får hoppas att våren kommer tillbaka snart - det känns som att det var roligare än allt det här vita. Barnen och hundarna tyckte dock det var roligt med lite snöinslag. Wilma var ute 5 minuter efter hon vaknat och gjorde snöänglar och kastade snöbollar till Minna.

Typiskt att snön också kom idag när agilitykursen skall börja... Vi får väl se om den blir av eller inte, men annars ska den börja ikväll! Spännande.

Igår fick jag faktiskt några framsteg på Minnas trick "halta". Hon tog faktiskt ett skutt framåt på tre ben. Får se om vi kan fortsätta traggla idag så att det går igenom någon gång. Problemet är att hon gör allt så fort och går in med 200% på allt hon ska göra. Hon ligger på en lite för hög aktivitetsnivå för att hon ska kunna ta in och lära sig ordentligt. Jag försöker klicka och belöna när hon är stilla och sansad men det vill sig ändå inte riktigt. Kanske behövs det lite mer mognad, eller så är det bara så att hon är lite ADHD-hund som grannarna säger, vem vet ;)

4 kommentarer:

  1. Åå va kul med agilitykurs ;) Hoppas den blir av idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli superskoj! Får hoppas det känns rätt med instruktören och att det är andra roliga hundägare med på kursen också! :)

      Radera
  2. Hihi, känner igen det där med adhd-hund... ;) Mella är likadan och dessutom lite "blond". :) Dizzy var också svinsnabb i allt och med för hög aktivitetsnivå typ jämt, men ändå lärde hon sig fortare än jag hann tänka. Och det är svårare än våra adhd-tjejer kan jag lova! Hon lärde fel tre gånger innan jag hann förstå vad som hänt... I Glassa verkar jag ha fått en sån där lugn och tänkande hund. Rätt skönt efter några vilda... :)

    Hoppas agilitykursen blir bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Glassa verkar vara en liten annan sort än de "vanliga" tokiga Dragonorahundarna ;) Min andra hund Aska är en sådan - lugn och tänkande hund. Ibland saknar jag lite av dom egenskaperna i Minna... Men varje hund är en ny erfarenhet, och det vore ju tråkigt om alla var samma. Minna har ju andra kvaliteter som Aska inte har - och alla har vi ju våra bra och dåliga sidor ;)

      Radera