söndag 1 april 2012

Halmstadsbesök och sökträning

Igår åkte vi ner för att hälsa på min syster i Halmstad. Vi fick oss en härlig (men kall och blåsig) dag med hästar och umgänge. Minna har någon sorts skräckblandad förtjusning vad gäller hästarna. Hon sitter helst utanför hagen, men om man ropar på henne kommer hon farandes och vet nästan inte till sig när hon ska hälsa på hästarna. Men visar dom för mycket uppmärksamhet sticker hon utanför staketet på den säkra sidan igen. Men det känns bra och tryggt, hellre det än att de riskerar att bli trampade av hästarna för att de är oförsiktiga.

Idag har vi haft sökträning nere i Falkenberg. Jag är väldigt nöjd med Minna idag. Jag beslutade mig för att skippa markeringarna idag och bara köra systemsök med direktbelöning eftersom detta med markeringarna krånglat lite det sista. Jag lade in ett tomslag också i mitten som blev riktigt lyckat - hon har verkligen fart och drivkraft till söka ut denna lilla galna aussien...

Hemma igen var vi på långpromenad och gjorde lite agilityövningar i trädgården. Nu känner jag mig väldigt mör i kroppen och trött, och det verkar faktiskt (för en gångs skull!) som att Minna känner samma. Så jag får väl passa på att ta en tidig kvällspromenad idag och njuta av en lugn kväll!

Här kommer lite bilder från Halmstadsbesöket igår;
 











1 kommentar: