torsdag 8 mars 2012

Agilitykurs!

Hemma från första gången på agilityträningen! Denna gången hade vi teori först, gick en gemensam promenad sedan och fick avsluta med att prova ett hopphinder samt en tunnel. Jag fick ett positivt intryck av instruktören och de andra deltagarna verkade bra också. Dessutom verkade inte Minna vara den enda med ADHD där så vi kände oss som hemma ;)

Väldigt nyttigt med passivitetsträning för Minna under teorilektionen där man fick ha med hundarna in. Det är ju så jobbigt och tråkigt att sitta still tycker hon, men det gick väldigt mycket bättre än jag trott och hon var lite försiktig av sig i närheten av de andra hundarna. (Fast det går väl över när hon lär känna dom, då brukar hon bli som en bulldozer ;)) Hopphinder och tunnel var inget problem för Minna, men så har vi ju smygtränat lite på brukshundsklubben också...

Nästa vecka börjar freestylekursen också - så vi har att jobba med ;)

4 kommentarer:

  1. Va roligt det låter ;) Alltid roligt att ha något att jobba med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att ha något att jobba med! Ser fram emot gemensamma träningar med er sedan!

      Radera
  2. Åh, agility.
    Som mitt hjärta klappar för. Men tyvärr har jag lagt ner de planerna även om vi kör lite ensamma mest för skoj skull och givetvis för aktivering.

    Kul med kurser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar grymt kul! Varför har ni lagt ner det?
      Det är kul med olika kurser, jag älskar att gå kurs. Man hittar lite nya sätt att aktivera sin hund på! :)

      Radera