söndag 4 mars 2012

Helgen i korthet

Igår var sambon i Tyskland och jag fick finbesök av min mamma. Jag, mamma och barnen hade tjejmys hela dagen - med promenad vid stranden, biobesök, dansspel och skogspromenad. En härlig dag med umgänge! De sista gångerna jag har varit på bio med barnen har jag kollat in ett nytt fenomen - föräldrarna (nästan alla) sitter och surfar på sina mobiler. Det är facebook, wordfeud och andra appar. (Sedan finns det en viss procent som passar på att ta en tupplur i biomörkret också ;)). När jag går på bio är det för att dela en upplevelse med mina barn - men man kanske har olika synsätt på det här med biobesök. :)

Imorse tog jag itu med en annan uppgift som jag skjutit upp länge - nämligen att rensa kylskåp, frys och skafferi samt frosta av frys och kyl. Så oerhört tråkigt, men så underbart skönt när det är gjort! Barnen var med och frostade av frysen - tog loss isbitar och lekte med vattnet som rann ut. Då mitt i alla säger Wilma: "Vad kul vi har haft i helgen mamma!". Lite glad över att hon uppskattar allt säger jag "Du tänkte på bion och strandpromenaden som vi gjorde igår förstår jag?". "Nääää" säger Wilma, "jag tycker frosta av frysen var det roligaste av allt!". Haha, ja där ser man. Än så länge kanske man inte behöver göra för stora saker, det verkar ha lika roligt med det lilla ;)

Hundträning har varit noll i helgen, hundarna har fått nöja sig med umgänge med oss och promenader. Tyvärr blev sökträningen inställd denna helgen också. Det har inte blivit mycket av den varan det sista. Det är lite tråkigt att man behöver vara så många för att det ska bli av - speciellt när alla verkar ha så mycket att göra. Hoppas de i sökgruppen får lite mer tid över nu när det blir vår och finare väder! :)

1 kommentar:

  1. Hihi, att frosta av frysen kan vara så kul! Men det är väl så, att få göra nåt ihop är väl liksom viktigast, mindre viktigt vad. Tycker f ö det är rätt fult att sitta med mobilen när man är på bio med barnen. Vad lär dem sig av det liksom...

    SvaraRadera