måndag 23 januari 2012

Viltspår

Utav totalt 12 klövar som jag fick i lördags är det bara två kvar - rykande åtgång på dom verkar det som! Fyra gav jag bort till en kompis, och en tog en grannhund med sig hem och vägrade släppa :D De övriga 5 som är borta har jag ingen aning om vart de kan ha tagit vägen, men nästa gång skall jag nog ta in dem med en gång och inte låta dem ligga ute ;)

Jag hade lite blod kvar sedan igår och även klövar så idag fick det bli ett viltspår till. Denna gången lade jag det i skogen med massa olika vinklar och snår, mest för att prova. Och jag är supernöjd med Minnas insats, men inte lika nöjd med min egen. Hon sög tag i spåret direkt och tog de första vinklarna runt en ödestuga väldigt bra. När det sedan bar av uppför skogskanten så hade jag för lite koll på linan så den råkade snurra sig runt väldigt många saker... Så det blev lite stopp här och var, men Minna tog upp spåret bra sedan så all heder till henne trots hennes klantiga matte som nog får öva lite på linförigheten (eller vad det kan heta när en matte ska öva på att bli smidigare med spårlina...) Även idag uppskattades inte klöven direkt av Minna, den duger till att leka med men att hålla den i munnen är väldigt äckligt.

Även min andra hund Aska fick gå ett viltspår och det gick som vanligt bra, fast hon är mer intresserad av att äta blodet än själva klöven. Vet inte vad det är för fel på mina hundar - brukar inte detta vara ett hett byte?

Nåväl, en bild när Minna skojar lite med klöven fick jag, att hålla den i munnen vägrade hon även om det var för ett foto... ;) Fast tungan är ju ute på bilden så lite sugen kanske hon var ändå? ;)

2 kommentarer:

  1. Dizzy älskar klövar så till den milda grad att jag inte kunde släppa henne och låta henne bära den tillbaka själv för då rymde hon med den! :) Mella tycker istället att de är jätteotäcka. Läskiga och klart illamåendeframkallande.
    Men jag skiter i vilket bara hon spårar och det gör hon ju. ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det inte bara är mina hundar ;) Och såklart som du säger - bara de spårar så ska man väl inte bekymra sig. Man kan ju avsluta med något annat än en klöv också om man vill :)

    SvaraRadera