fredag 13 januari 2012

Härlig promenad!

Idag ägnade jag förmiddagen åt att städa ut julen. Det är jättekul att ta fram alla sakerna, men åååh vad tråkigt det är att ta bort allting. Men, man blir ju nöjd när man är väl är färdig förutom att jag verkligen saknar alla dessa fina adventsljusstakar i fönstren... De ger sådan mysigt och behagligt ljus, men i gengäld så var ju solen framme och lyste fint idag och man började nästan fundera på om det är vår nu och att vintern liksom kom av sig och glömde komma på besök...

Efter lunch kom Malin hit med rottweilern Tyra och vi kom ut på en långpromenad i skog och mark. Jag går ju väldigt mycket själv, så det är alltid kul med sällskap och att man får prata av sig lite. Och på något konstigt sätt så blir hundarna dubbelt så trötta av att gå ihop med andra också så de sjönk snällt ner och sov när vi kom hem. (Och det är inte varje dag det händer med Minna ;))

Fick ett erbjudande om att hänga med på lite träning med ihop med Malin. För egen del alltså, utan hund. Det behöver jag verkligen så det hoppas jag att det blir av!

I övrigt så tragglar Minna och jag på hoppstå just nu. Går en webbaserad kurs i lydnad för Fanny gott (klickerklok.se) som är väldigt intressant och som givit en massa motivation och inspiration! Just nu är jag väldigt motiverad med hundträningen och har en massa planer - hoppas det håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar