måndag 9 januari 2012

Söndagssök och kommande händelser

Igår var det dags för en liten sökträning igen och min plan var att de tre första skicken skulle vara med markering då jag tränat detta lite mer hemma nu. Minna tog rullen bra och kom i full karriär tillbaka till mig på stigen, men där gled hon förbi i en perfekt flying (som i och för sig är det vi övat hela tiden innan). Några meter på andra sidan stannade hon och det såg ut som att hon tänkte "ja just det, rullen!" :D Så kom hon tillbaka till mig och satte sig och kunde sedan göra påvis. Samma sak hände andra gången, medan tredje gick rätt så bra. När vi sedan skulle övergå till systemsöket var hon väl kvar i de gamla banorna och stannade upp vid mig istället för att fortsätta över, ja det är väl egentligen inte så konstigt att det rör sig frågetecken i huvudet när man ändrar invanda träningspass. I övrigt gick passet väldigt bra idag - hon var nästan lite för överenergisk och hade en väldig fart när hon sprang och blev inte det minsta trött. Gjorde ett pass med markeringsövningar efter söket också så denna gången blev hon faktiskt lite trött i huvudet också, det märktes.

Har anmält mig och Minna till en agilitykurs som börjar i mars också - ska bli väldigt skoj. Tror att det kommer att passa Minna jättebra. Frågan är bara hur många grenar man orkar att hålla igång, det måste ju vara lite kvalitet också så man inte bara hoppar runt bland grenar och inte får något gjort. Men svårt att välja är det för det är ju så mycket som verkar så kul!

Imorgon skall Minna till veterinären för att röntga höfter och armbågar, vilket är lite nervöst. Dels för resultaten på det hela, men sedan så är jag ju sååå blödig med det här med veterinärer, sprutor och nålar :D Barnsligt, jag vet, men jag lider ju så när de ska sövas osv... :D Men jag har två andra tappra personer med mig så jag hoppas det blir OK ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar