söndag 15 januari 2012

Halmstadsbesök och söndagsträning

Igår åkte vi till Halmstad för att hälsa på min syster. Vi hade en jättebra dag och tog en långpromenad med hästar, barn och hundar. Lilla Alice satt på hästryggen i mer än en timma och riktigt myste, och Wilma var jätteduktig som orkade gå hela vägen och dessutom i ganska bra tempo för hennes korta ben. Hundarna skötte sig bra med och fick miljöträning med hästar, bilar och lite annat.

På kvällen köpte vi pizza och denna åts inne hos systers grannar och kvällen blev trevlig med kortspel, prat och umgänge. Barnen lekte med deras barn och vi åkte därifrån vid 22-tiden när Alice blev lite för trött.

Idag var det dags för sökträning, tyvärr var vi bara två stycken som kunde komma idag men vi beslutade oss för att träffas ändå. Vi började med att lägga spår, sedan gå en promenad och köra uppletande i en lite knivig terräng. Sedan promenerade vi tillbaka, tog spåret och körde några sök- och markeringsövningar i söket. Minna och Ann-Sofies Nova lekte jättebra ihop och sprang som tokar. Uppletandet gick ganska bra för Minna, hon var lite tveksam till att ta Ann-Sofies saker så jag måste nog dels öva på lite nya saker som inte luktar så mycket matte och dels att låta andra lägga ut föremål för mig. I övrigt var jag nöjd, hon hade bra sökarbete och bra ingångar och tempo.

Sök- och markeringsövningarna är jag mest nöjd med - det har hänt en väldig massa sedan sist (hon har väl vilat sig i form, hihi).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar