tisdag 18 januari 2011

Yes!

Efter ett par dagars träning med kloss och bakdelskontroll som inte har varit några framsteg med, så lossnade det idag äntligen! Hon har tidigare klivit upp med framtassarna, men inte förstått att hon skall flytta baktassarna efter mitt vänsterben. Men så - poff - så fungerar det bara! Då blir det ju så roligt allting igen!

Än så länge flyttar hon lite på måfå och inte precis utmed mitt ben, men det kommer säkert inom de kommande dagarna!

Vi har även övat fotgående där jag går baklänges och sitt/ligg/stå. Även "stå" i samband med att man flyttar fötterna på henne, inför ev utställningar. Allt går framåt - hon är så duktig!

Varje kväll när barnen har lagt sig har jag och Minna mysstund och jag borstar igenom henne. Hon kommer genast och slår sig ner i mitt knä när jag kommer ner för trappan och tar fram borstarna. Sedan - runt 20-tiden - skuttar hon in bakom soffan som är hennes sovställe och somnar för natten. Lite typiskt - jag hade ju tänkt ha kvällen som min träningstid när barnen lagt sig och man var lite i lugn och ro. Men det kan ju ändra sig med tiden =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar