måndag 17 januari 2011

I skogen

Idag var vi ute i skogen en liten sväng - bara roligt tyckte Minna. Minns att Aska var så rädd för skogen när hon var liten - tog ganska lång tid innan hon kände sig hemma där.

Hundarna lekte och hade skoj, och vi övade lite "leta-efter-godis-övningar", mest för att Aska skulle få aktivera sig lite. Tänk vilken annorlunda hund hon blivit sedan Minna kom; svansen alltid uppåt, skojar och är med och verkar så glad. Riktigt roligt att se förändringen när man tänker på att hon för några månader sedan var väldigt deprimerad och hade riktigt ont av sina ledbesvär! Bästaste hundar! En yster och glad valp som gör livet riktigt roligt, och en charmig hund med sina gråa nos och med världens förstånd! Vilken lycka att ha dessa två i sitt liv!

Igår blev det borstning och kloklippning, idag blir det bad för lilla Minna. Vi fortsätter att öva på samma saker som innan, och speciellt apportträningen vi leker fram just nu gillar hon. Hon kommer självmant tillbaka med bollen och lägger den i min hand - utan att jag behövt lära in det. Vilken naturbegåvning! (Säger jag nu, i framtiden kanske det ändrar sig och jag sliter mitt hår.... )







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar