torsdag 20 januari 2011

Fortsättning pågår...

Fortsättning på all träning fortgår. Vi har varit ute på lite miljöträning idag; hälsat på byggubbar på en läskig byggarbetsplats, hälsat på en stor och skällande hund, gått på små broar över brusande vatten och utforskat lite nya platser. Platser har hon inga problem med, däremot är hon några sekunders tveksam vid möte av människor och hundar. Men bara att träna vidare!

Bakdelskontrollen går framåt, nu har vi byggt upp så att det nästan är i utgångsposition på vår kloss. Imorgon tror och hoppas jag att jag kan belöna enbart när hon nuddar vid mitt ben. Ska försöka mig på att filma detta också någon dag så jag kan lägga ut här i bloggen. Påbörjandet av fotgåendet där jag går baklänges går riktigt bra långa sträckor, men hon studsar gärna till emellanåt. Hon är lite hoppig av sig i allmänhet och står gärna på två ben ;)

Sedan fortsätter vi öva sitt/ligg/stå och där övar vi på att minimera hjälperna och enbart ersätta dem med röstkommandot.

Idag har hon börjat reta Aska lite med och håller på att skälla och hoppa runt henne för att få henne att leka fast Aska tydligt berättar att hon inte vill. Hon har fått sig några åthutningar av Aska, får se när hon lär sig ;)

1 kommentar:

  1. vad duktig du är på att uppdatera. jag har varit lite för dålig på den fronten med det.vad roligt att det går så bra för er i träningen :) filma gärna träningen med bakdelskontrollen :) ha en trevlig helg!kram bibbi å ozzy

    SvaraRadera