fredag 7 januari 2011

Produktiv morgon!


Idag vaknade Minna redan klockan 6. Gäsp! Men å andra sidan har jag inte behövt springa upp inatt, så det var ju skönt. Annars brukar hon vakna i samband med att Alice kommer traskande till våran säng på natten och då har jag gått ut med henne. Men inatt sov hon så gott.

Använde frukostmaten som belöning vid träning imorse istället, så fick hon jobba lite för maten. "Sitt" kan hon bra nu, "ligg" fungerar bra med lite vägledning. Jag shejpade även in handtarget idag - det är otroligt vad fort de lär sig när de är så små! Satte fram en kloss med och klickade för uppstigning - det lärde hon sig också fort. Fick klickertränat Aska lite också, vilket blev med störning direkt eftersom Minna var överallt runt oss på en gång - hon ville också träna mer!

Inga olyckor inne igår (och inte än idag heller). Däremot blir hon väldigt upphetsad vid lek, och barnen vill ju så gärna leka med henne men Alice den stackarn fick bitmärken i både mage och arm igår. Och Wilmas klänning och mina byxor var nästan som trasor. Går inte att ha några fina kläder på sig här längre, haha. Jag vill inte tjata för mycket, men när hon hoppar på Alice har jag varit tvungen att säga NEJ eftersom hon är hyfsat brutal på henne. Det börjar gå igenom ganska bra, jag ser till att belöna direkt när hon låter henne vara och lyssnar på mitt nej.

Har borstat henne lite varje dag, det fungerar bra. Ska försöka klippa någon klo idag också. Funderar på att klicka in det för att få henne lite mer lugn.

Dagens vikt: 4,8 kg. =)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att jag har hittat till din blogg! Nu kan jag följa sötnosen och er träning. Det är ju extra roligt när man delar samma intresse för träningsmetoder.

    Kramar från Helena, Gizmo & Eija

    SvaraRadera