tisdag 11 januari 2011

Oj vad det går fort!

Vad tiden går fort egentligen - och så snabbt valpar växer! Minna har ökat över ett kg på lite mer än en vecka och storleksmässigt ser man skillnad med om man tittar på de första fotona vi tog.

Dessutom ser man ju stora framsteg på allt annat också. Hon har helt förstått det här med rumsrenheten och det händer allt mer sällan olyckor inne, och hon kan hålla sig lite längre för varje dag som går. Hon bits inte lika mycket och inte lika ofta och hon har förstått regler och rutiner som vi har i huset.

Jag brukar gå ut med henne vid 22.30 sista gången och sedan tar Ingemar ut henne när han går upp vid 5. Sedan brukar han lyfta tillbaka henne i kompostgallrena vid min säng och då somnar hon så sött om tills min klocka ringer vid 6.40. Så nätterna fungerar bra, och även rutinerna på morgonen med lämning av barnen på dagis. Hon verkar tycka det är roligt att åka bil för hon kommer direkt och vill hoppa in i bilen när jag öppnar bagageluckan.

När vi öppnar ytterdörren för att gå in eller ut sätter hon sig direkt och väntar på ett varsågod, likaså när hon får matskålen. Duktig tjej!

Idag har vi även varit på mitt ena jobb och kikat lite - och hon var inte ett dugg rädd eller tveksam vad gäller arbetskamrater eller miljö. Ska försöka presentera något nytt varje dag har jag tänkt, i den mån man hinner med. Annars har hon fullt upp att leka med Aska och med barnen och fastän Alice och hon är lite brutala mot varandra så verkar de få ett speciellt förhållande till varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar