måndag 23 april 2012

Lite plus och lite minus

Igår inledde jag dagen med en härlig morgonpromenad vid Bexells talande stenar tillsammans med trevligt sällskap. Minna fick sprungit av sig ordentligt, aska fick lunkat av sig ordentligt och matte något där mitt emellan ;) Vi passade också på att öva lite uppletande, och jag fick tips som hjälpte mig jättemycket. Minna har det sista haft en förmåga med att springa ut, plocka in en sak i taget och lägga dom på en hög ungefär i mitten av rutan för att sedan apportera in dem till mig. Smart men inte helt rätt ;) Fick tipset om att bryta av och belöna redan vid första upphittandet så att hon kom in till mig med första saken och sedan var det hela fixat. Resten av rutorna apporterade hon fint in allt som hon skulle göra. (Med undantag för ingångarna där hon använder mig som bromskloss emellanåt... :/ )

Eftermiddagen spenderades med deklarationspapper och avslutning av de sista boksluten. Jag kände mig helt tom i huvudet efteråt, men det är skönt att det är klart. Så fick man gjort lite plus och minus även denna dag.

Nu återstår en fullspäckad vecka med något inplanerat varje dag. Men det är väl bara att hugga i antar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar