tisdag 10 april 2012

Påsk

Påsken går alltid lika snabbt - och innebär alltid för mycket mat och framförallt godis. När ska man lära sig egentligen? Men förutom magknip har påsken varit bra. Vi har spenderat denna i Göteborg hos mina föräldrar - och min syster och hennes kille kom också upp. På fredagen fick jag och mamma lyxen att gå en långpromenad tillsammans bara vi två och prata. På påskafton var vi och besökte Universeum, där vi inte varit innan. Det var väldigt stort och väldigt mycket att titta på och det tog några timmar att ta sig runt huset.På söndagen så var jag och sambon iväg och kollade lite på badrumsutställningar för att inspireras lite till vårt husbygge. Det finns ju otroligt mycket att välja på, men vi hittade lite som vi fastnade för. Och som vanligt är det så mysigt att komma "hem" till mamma några dagar emellanåt - hon tar ju så väl hand om oss också med god mat och allt så man blir ju så bortskämd.

Hundarna har också varit med i Göteborg och förutom att de som alltid lämnar massa hår efter sig tycker jag att de skötte sig bra denna gången. Minna kom lite lättare till ro denna gången, övning ger väl färdighet ;)

Igår och idag öser regnet ner och ger ingen vidare inspiration till några längre promenader. Aska får man dra ut - hon hatar verkligen regn. Minna tycker som vanligt att allt som händer är skoj och bryr sig inte nämnvärt. Nu betar vi av denna korta vecka så är det snart helg igen!

Här är några bilder från Universeum som är tagna med mobiltelefonen:






2 kommentarer:

  1. Ja, det där förbannade ätandet som påsken för med sig är egentligen inte bra för kroppen, men å andra sidan lever man bara en gång.

    Jag tycker med universeum är kul. Kan nog mycket väl tänka mig att gå dit åter igen, men denna gången gör jag ju det för Elias skull.. Eller? jag menar.. han måste ju vara jätteintresserad.. Ehmmm.. ;)

    Söta flickor du har!

    SvaraRadera
  2. Härligt att bli lite bortskämd i mellan åt!!

    SvaraRadera