lördag 21 april 2012

Agilitykurs och dåligt väder

I torsdags var det näst sista gången på agilitykursen och vi fick öva på lite svårare saker med andra kombinationer än innan. Vi hade tre stycken hopp placerade i en halvcirkel för att öva innersväng, sedan hade vi tre stycken hinder placerade i en sned linje. Sedan hopp-hopp-böjd tunnel-hopp-hopp. Men jag tyckte hundarna förstod snabbt allihop. Och så övade vi på hela balansbommen denna gången. (Detta var mest info till mig själv så jag kommer ihåg vad vi gjort, ;) ).

Igår var det så tråkigt väder med regn och rusk hela dagen. Barnen ville baka chokladbollar så då gjorde vi det. Attans att de ska vara så goda. Det rimmar inte alls med mitt försök till att vara nyttig, men jag kan inte alls låta dom vara ;)

Jag satt annars en stor del av hela dagen med deklarationspapper och bokslut, men på kvällen ringde grannarna och frågade om vi ville komma ner och äta tårta (japp, mer onyttigt) och spela lite kort. Det gjorde vi gärna, och då slapp jag ifrån lite pappersarbete med. Det var riktigt trevligt, men barnen var trötta fram vid halv elva så då gick vi hem.

Idag ser vädret betydligt bättre ut! Och tur är väl det, barnen tjatade ihjäl sig igår om att de ville leka ute med dockvagnarna. Så det står nog på schemat för dem idag. För mig står det på schemat en massa papper igen. Bara att hugga i antar jag... :/

En mobilbild på min stora tjej Wilma, innan vi skulle gå ner till grannarna



1 kommentar: