torsdag 19 april 2012

Skolans värld...

Igår var jag på mitt första föräldramöte i skolan där vi visades runt, fick information och blev visade ett fint bildspel om vad F-klassarna gör på en vanlig skoldag. Tänk att min Wilma redan har blivit så stor att hon ska börja F-klass! Tiden går så himla fort... Och vart har de gamla hederliga bänkarna med lock där man förvarade sina saker tagit vägen? :D Nu för tiden sitter man vid ovala bord i grupper och lär sig saker, eller på en rund matta på golvet. Men allt som de gör lät ju superskoj - nästan så att man längtade tillbaka så man fick börja skolan själv ;) Hur som helst så tror jag att detta kommer passa Wilma jättebra, och hon längtar till skolan och att få åka skolbussen helt själv.

Igår var barnens dagmamma ledig och de skulle vara hos en vikariedagmamma. Trots att jag följde med in och hade förberett Alice så blev det ramaskri och dagmamman fick dra loss henne från min hals när jag skulle gå. Då känner man sig så liten och ledsen när man kör iväg till jobbet. Jag var tvungen att ringa efter en stund och kolla hur det var - och då var allt helt OK igen. Jag undrar verkligen hur det ska gå att skola in henne på dagis till hösten... När det kommer till ens barn blir man så himla blödig - de är ju ens allt!

Förutom promenader och lite slalomträning har jag övat lite discdog med Minna igen, det är så kul så man kan knappt låta bli... :D Fick ett tips om en instruktör i Göteborgsområdet som lär ut mer om discdog. Hoppas jag kan få ihop lite folk så det kan bli en kurs utav det - verkar jätteskoj!


3 kommentarer:

  1. Åh fy så jobbig lämning hos vikariedagmamman! Jag har varit förskonad från sånt och med bara nåt enstaka undantag (då Sam varit trött och lite gnällig men inte mammig egentligen) knappt fått en vink när en glad kille skuttar iväg för att leka, men jag kan ändå förstå hur ont det gör när de inte vill släppa taget. :(

    Hoppas det blir en disc dog kurs och att jag och Boll kan vara med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda mina barn har varit väldigt jobbiga att skola in, de ville inte alls skiljas från sin mamma. Den yngsta, Alice, har haft många perioder där hon inte alls vill gå hemifrån med gråt och magont. Nu har vi haft en ganska bra period ett tag, men det är verkligen skitjobbigt att koncentrera sig på jobbet och må bra när de inte vill vara borta...

      Ja jag hoppas verkligen det blir en kurs - extra kul att ni vill vara med!

      Radera
  2. Usch stackare!! Både du och barnen.

    SvaraRadera