söndag 15 april 2012

Fullspäckad helg

Igår mötte jag upp Jossan med Party (syster till Minna) samt hennes Buffy på Tjolöholms slott för en promenad. Det regnade och var grått och tråkigt när vi åkte, men när vi väl kom fram sprack det upp och blev jättefint väder. Vi gick en promenad på 3 timmar och hundarna lekte, busade, badade och sprang för allt vad de var värda. Jag tror vi alla hade det jättetrevligt!

När jag kom hem blev det städning, matlagning och förbredelser inför kvällens kalas. Vi fick in lite extragäster också och det hela blev ett partaj som varade långt efter midnatt. Alice somnade vid elva, men Wilma ville vara vaken med de större tjejerna för de hade disco. Och hon lyckades hålla sig vaken till klockan halv två. Det var väl i senaste laget, men vad skoj hon hade. Hon som alltid är så blyg dansade hela kvällen och hade jätteroligt!

Imorse fick jag väcka henne vid nio för att hon skulle iväg på barnkalas. Under tiden passade jag och Alice på att städa bort påsken och att åka och handla. När vi kom hem kom deras kusin med kompis hit och de lekte ute hela eftermiddagen. Jag fick lägga två riktigt trötta tjejer för en stund sedan, hoppas de sover gott inatt. Och peppar peppar, men Alice har sovit väldigt bra det senaste - och till och med i sin egen säng. Jag är verkligen glad att hon inte drömmer så mycket mardrömmar längre, fast emellanåt kan jag sakna att ha denna lilla gosiga tjejen bredvid mig i sängen...

Här kommer några bilder från lördagens hundpromenad:

Party, Minnas syster

Aska tittar på utsikten

Gruppbild

Mina fina vovvar

Det var väldigt fina promenadvägar!

Party spanar efter någon att busa med?

Systrarna Smuts...

Härligt dopp i havet, dock inget för badkrukor

Buffy

Minna

3 kommentarer:

  1. Trevligt hade vi det verkligen ;) Synd att det är så långt mellan varje träff, så vi behöver bli bättre på det!
    Ni verkar ha haft det trevlig igår kväll ;)
    Skönt att det har blivit bättre med sovandet, inget kul med mardrömmar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med - vi får se till att det blir oftare! Minna var rätt avslappnad och lugn resten av dagen sedan så det var ju suveränt när vi skulle ha kalas :D

      Radera
  2. Härliga bilder. Verkar vara schysst miljö att promenera i! Hänger gärna med dit någon gång :)

    SvaraRadera