måndag 16 april 2012

Lite glatt, lite sorg...

Idag när jag hämtade barnen hos dagmamman åkte vi direkt till agilitybanan. Medan jag tränade Minna övade de agility med Aska, provade hopp och tunnlar själva och fikade i solen. Fick tränat igenom alla hindren med Minna som tyckte det var buskul.

Väl hemma planterade vi lite frö i vårt nya mini-drivhus. Det ska bli pumpor och tomater till slut. :) Efter vedkörning, matlagning, kvällsläsning för barnen och lite städ och tvätt har jag nu sjunkit ner i soffan och det känns inte som att det blir så många mer knop gjorda idag.

Loggade in på Facebook nyss och fick syn på en sån ledsam statusuppdatering. Min instruktör/sökkompis har mist sin älskade vän. En hälta som skulle utredas hos veterinär imorse visade sig vara svår skelettcaner med snabbt förlopp och underbara vovven fick trava vidare till hundhimlen med en gång. Så oerhört sorgligt, jag vet verkligen hur mycket den hunden betyder för honom... Alla tankar till M... <3

1 kommentar: