lördag 26 maj 2012

Pluspoäng!

Idag ställde jag klockan tidigt och klev upp för att gå en motionsrunda innan barnen vaknat. Det blev en 9 km runda med varvat jogging och rask promenadtakt (ok mest promenadtakt då ;)) Det känns bra att få pluspoäng redan tidigt på morgonen!

Lagom till jag kom hem hade barnen vaknat och vi dukade fram frukost. Efter lite arbete med fakturor har nu sambon tagit med sig barnen bort för att klippa gräset vid sommarstugan och jag fick egentid som jag inte vet vad jag ska göra med. Lyxproblem, men det slutar alltid med att jag städar av någon konstig anledning?

I torsdags var jag och Minna på agility och förutom att hanhundarna var ganska intresserad av henne (hon löper) och det var till att hålla koll så gick det väldigt bra på träningen tycker jag. Hon har tidigare haft lite problem att ta tunnlarna vid långa raksträckor och när man positionerat sig ganska långt fram, men antagligen hade hon väl vilat sig i form nu för allt fungerade jättebra! Att vila sig i form ska man inte underskatta faktiskt, det känns som att många gånger så landar det i huvudet på ett bra sätt vid vila än om man enträget tränar vidare.

Ikväll blir det den stora finalen i Eurovision Song Contest, något min äldsta dotter Wilma verkligen sett fram emot. Dessutom ska vi fira två stycken födelsedagar - så ett och annat onyttigt slinker säkert in och motverkar pluspoängen som jag fick imorse ;)

Ha en trevlig helg alla!

2 kommentarer:

  1. JAg tror också att vila är bra imellan åt för hundarna ;) Vilket stort plus du fick in imorse ;) härligt

    SvaraRadera
  2. Shit, vad duktigt jobbat med 9 kilometer!!

    SvaraRadera