torsdag 10 maj 2012

Hundkurs utan hund

Hälften av veckan har gått - och det i snabbt tempo. Mycket att göra på jobb och annat just nu!
I tisdags stod jag och frös på fotbollsträningen med ungarna och efter det hade vi möte med snickarna som skall bygga vårt hus till långt in på senkvällen där vi skrev kontrakt osv.

Igår var det dags för första gången med discdogträningen i Göteborg. Lite lång resväg egentligen, men vad gör man inte när det vankas roliga träningar ;) Första gången var utan hund - och vi fick öva på att hantera fresbeen själva. Det är inte alls så enkelt som det ser ut, och det är mycket med teknik och olika sorters kast. Jag kan ju säga att jag inte alls gjort rätt innan :D Men jag tror att jag började förstå lite grann efter detta pass, även om det blev lite rörigt med alla stiliga namn och olika kast till slut. (Blir så när man skall mata in för mycket information i hjärnan, kanske i samband av att man nu är över 30 också ;))

Vi hade kul i alla fall - och Lovisa hade jättebra övningar som vi skall fortsätta att träna på hemma.

Ikväll är det dags för agilityträning och fredag-söndag skall jag på sökläger. Skall bli kul, fast jag medger att det blev lite för mycket på en vecka... :)

2 kommentarer:

  1. En full späckad vecka ;) Glöm inte att ta det lugnt också, inte alltid så lätt. Låter iaf som du kommer få och har haft en härlig vecka<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt med hundaktiviteter, men det är inte så kul att vara borta från barnen så många dagar i rad... Minna kanske har potential till att vara trött på måndag - vi får se?! ;)

      Radera