torsdag 24 maj 2012

Hundfrisbee och lite annat...

Hundfrisbee - en av världens roligaste sporter? Igår var det dags för ett nytt kurstillfälle för mig och Minna på frisbeekursen. Ok, jag hade nog lite förutfattad mening om att man kastade på ett visst sätt, hunden fångade den och kom tillbaka med den. Inte hade jag trott att det fanns hur många olika sätt som helst att kasta en frisbee på och att hunden dessutom skall lära sig massa trick. Men det gör ju det bara ännu roligare. Men grunderna tar tid, och det som tar mest tid är att lära sig själv hur man hanterar discen. Tycker Lovisa är kanon som instruktör, nu gäller det bara att ta sig tid och hinna göra övningar emellan tillfällena hemma. Det gick bra på kursen igår, men hundarna blev trötta snabbt pga värmen. Efteråt släppte vi ihop dem (4 st aussies) och de fick några minuters vild-och-galen-lek som bara aussies kan uppskatta ;)

Fick en dipp igår med mitt dåliga självfötroende. Har hållt mig ganska bra ett tag men ibland sjunker man ner av okänd anledning. Men vi har alla våra problem som går upp och ner antar jag. Jag måste öva öva på att tycka om mig själv och tro på vad jag gör, men det är inte alltid så lätt alla gånger. Wilma verkar vara likadan som sin mamma, undrar om sådant går i arv?

Har haft en liten paus i min viktnedgång också, men nu tänkte jag köra en etapp till. Jag blir inspirerad av andras bloggar om viktnedgång, och försöker intala mig själv att jag också kan! Jepp, pepp pepp ;)

Ikväll blir det agility!

4 kommentarer:

  1. Självförtroendedippar får jag också. Dagar när jag undrar om världen inte vore lite bättre utan mig. Om inte min familj skulle få det lite bättre med en annan fru/mamma och om inte hundarna skulle kunna få en bättre matte... Som tur är har jag en man som lyckas få mig på bättre tankar ganska fort. <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh jobbigt :( Som tur är finns det bara en du, och ingen kan vara bättre på det än just du! Härligt med en stöttande och underbar man!

      Radera
  2. Du, det där med självkänslan om att inte tycka om sig själv är riktigt jobbigt. Jag hamnar med i sånna dippar och tar på mig "offerkoftan".. Ett tips är att läsa (eller lyssna på ljudbok) med Mia Törnblom och hennes böcker, de har hjälpt mig oerhört mycket.

    Och med vikten tycker jag vi kan peppa varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med boktips, det skall jag kolla upp. Och skönt att höra att man inte är ensam om problemen!
      Viktpepp it is! ;)

      Radera