måndag 28 maj 2012

Härlig helg!

Minna och jag väntar på vår tur i sökskogen
I lördags åkte vi upp till mina föräldrar i Göteborg för att fira min pappa och min systers pojkväns födelsedagar. Det var god mat, härligt väder och trevligt sällskap. Eurovision Song Contest på kvällen och Wilma (6 år) var helt lyrisk och höll sig vaken hela programmet. Jag kom ihåg när man själv var barn så tyckte man ju att själva röstningen var såååå seg, men hon var egnagerad i varenda röst som lades. Men så har hon också lyssnat på Loreens låt varje dag sedan den spelades på TV tidigt i vår, hon tröttnar aldrig på den. Och det var ju kul att hon satt uppe nu när Loreen vann!

Alice fick en släng av feber på kvällen och var sig inte riktigt lik och fick gå och lägga sig med pappa medan vi andra satt uppe och tittade på TV. Hon hade feber under natten och även på förmiddagen under söndagen, så idag har vi lite mystid hemma. Efter frukosten i söndags åkte vi hemåt igen och på eftermiddagen var jag med sökgänget och tränade sök i skogen. Vi var fyra glada deltagare och minst 100 galna mygg (och några fästingar). De argsinta myggorna bet igenom kläder och allt så idag ser det ut som om jag har böldpest eller liknande - det kliar som sjutton.

Jag var ganska nöjd med Minnas träning. Första skicket släppte hon rullen två gånger, men sedan gick det av bara farten trots lite krånglig terräng. Men det kändes att hundarna orkade mindre pga värmen.

Nu skall jag ta tag i dagen, jobba lite, städa lite och så funderar jag på att åka till stranden med barn och hundar en liten snabb sväng också... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar