torsdag 3 maj 2012

Avslutning freestylekurs

Igår var det avslutning på freestylekursen hos Eike. Lite sorgligt att ha avslutning på ett sätt, men jag har fått massor av inspiration och Minna har lärt sig massor. Det är bara att fortsätta slipa på det vi startat så har vi några jättebra trick som kanske kan bli ett program så småningom!

Denna gången fick vi öva på att sätta ihop några olika moment, och jag säger bara: baklängeskedjning! Vilket fenomen!! ;) I slutet gick vi igenom i teorin hur man ska tänka när man sätter ihop sitt egna program och de deltagare som gått kurs hos eike innan fick börja att länka ihop sina program och de hade också med sig musik som de valt. Väldigt intressant!

Jag hade Aska med på kursen idag också eftersom Jenny och jag bestämde oss att gå en promenad efteråt. Det är så fina promenadvägar vid Eike så det får man passa på att utnyttja ;) Jag gjorde några trick med Aska också och hon blev så glad och sprallig. Kanske hon tycker det är tråkigt att aldrig få vara med? :)

Promenaden efteråt blev på 1,5 timme och Aska var så glad och pigg hela vägen. Hon har verkligen blivit som en helt annan hund när vi rakat henne. Det gjorde nog henne gott. Hon hade dock svårt att hoppa in i bilen när vi skulle hem så jag var lite orolig hur det skulle bli idag. Men vem stod inte och väntade vid trappgrinden imorse och var sprallig som en hundvalp medan den annars så ystra hunden Minna bekvämt låg och sov i soffan (!). (En notis där är att våra hundar inte får vara i soffan, men Minna gör lite som hon vill. ;))

Ikväll blir det avslutning på agilityn och vi har blivit förberedda på att vi ska ha någon sorts mini-tävling. Får se hur det går.... :P

1 kommentar:

  1. synd att kursen är slut men roligt att du har fått en massa inspiration :D

    jag har jätte svårt att förstå baklänges kedja. folk förklarar och jag fattar just då men sen är det bortblåst ur mitt huvud :S hehe

    skönt att aska verkar piggare sen ni klippte ned henne :D

    ha en bra dag. kram bibbi och Ozzy

    SvaraRadera