onsdag 29 februari 2012

De växer och blir stora...

Igår tog jag äntligen tag i mig själv och rensade barnens garderober lite för att plocka undan det som blivit för litet. Wilmas kläder kan ju Alice ha sedan, men Alice kläder blir ju hårdrensning på - mycket är slitet och behöver slängas men en del sparar jag till ev kommande syskonbarn. Men så sorgligt det på något sätt känns när man ska lägga undan dessa små söta kläder... Det känns på något sätt som att tiden går alldeles för snabbt, de växer så himla fort!

Och inte gäller det bara barnen - det gäller ju hundarna också. För ett år sedan var Minna en liten yster valp som skuttade runt här och hade sina vassa tänder i både oss och alla saker som hon kom åt. Idag är hon "vuxen" (men med allt barnasinne kvar ;)) Men vad snabbt tiden går egentligen - och även om valptiden är jobbig på många sätt och jag uppskattar de lite äldre hundarna så blir man lite sådär valpsjuk ibland när man ser alla bilder på valpar på facebook...

MEN, nu får vi fokusera på nutiden och allt roligt som kommer hända framöver! Jag har anmält mig till två kurser - varav den ena startar nästa vecka och den andra veckan därpå (den sistnämnda har jag glömt nämna för min sambo :D) Det blir väl antagligen de sista kurserna innan husbygget drar igång - men det är lika bra att dra på ordentligt när man väl är på gång ;)

1 kommentar:

  1. Visst går tiden fort och visst växer både ungar och hundar för fort! Jag tycker också det känns sorgligt att plocka undan kläder som är för små... Desto roligare att fylla med nytt. :)

    SvaraRadera