onsdag 15 februari 2012

Underbara snö!

Åh vad jag älskar när det är så här lagom mycket snö - det är så fantastiskt att gå ute i skog och mark. Förra året (om man får klaga) var lite för mycket - det gick inte att ta sig fram i skogen och jag hatar verkligen att bara gå på vägar. I år har det hittills i alla fall varit lagom mycket och jag njuter fullt av varje promenad på våra fantastiska promenadvägar vi har här runt omkring där vi bor - det är lyxigt!

Minna - som springer både högt och lågt - och rycker och drar i alla grenar som är fastfrusna i marken som finns, tar ut sin energi mer än väl på våra långpromenader. Aska tycker det är lite jobbigt emellanåt att pulsa i snön, men hon har ju lite problem med sina leder så det är ju inte så konstigt. Idag när vi kom fram till fårstängslet och skulle över det hoppade Minna glatt över med 2 meter tillgodo ;) Men Aska tittade på mig och lyfte på en tass - så fick hon hjälp över. Att pulsa i snö och lyfta 20kg hundar över stängsel tar sina krafter på mig också, men det kan behövas ;)
 

2 kommentarer: