måndag 27 februari 2012

Halta jyckar...

Aska med bandage och plastpåse under promenad
Aska bröt en klo förra veckan och eftersom den verkade bli infekterad så blev det veterinären på fredagen där vi fick lämna in henne. Några timmar senare fick vi hämta en hund med bandage och tre olika medicineringar - men allt hade gått bra annars. Stackars Aska hatar verkligen att vara hos veterinären efter komplikationer vid hennes sterilisering, så hon var väldigt glad att hon fick komma hem. Efter bandagering och vila under helgen verkar hon ha samlat på sig massa energi och hoppar och studsar som en valp - jag undrar just var den där gamla lugna hunden tog vägen?

Minna har varit lite växlande halt under veckan - men mest på grusigt underlag. Trodde det var någon form av sträckning eftersom hon är högt och lågt, långt bort och nära nästan på samma gång ;) Men i lördags kväll när vi kom hem var hon märkbart halt och hoppade på tre ben. Men, tro mig, det är inget som hindrar en aussie att studsa runt som en gummiboll ändå ;)

Eftersom det inte kändes som att jag ville anstränga henne (för hon har som sagt vääääldigt svårt att vara stilla) så beslutade jag mig för att inte åka till inomhusarenan i Göteborg - något som jag sett fram emot =(  Hoppas hoppas det blir fler tillfällen att träffa Dragonora-hundar under liknande former... Har försökt att hålla henne stilla och igår och idag haltar hon inte lika mycket. Efter noggrann undersökning igår kväll (för hundrafemtielfte gången) så hittade vi en liten spricka i trampdynan nästan högst upp under klon. Kanske har där smugit sig in något gruskorn? Jag vet inte alls om det är det som kan få henne att halta så mycket, men det är det enda jag hittar. Hon är inte svullen eller öm på benet och avlastar gärna tassen så jag smörjer nu och hoppas att det ger med sig annars får det bli veterinären...

I övrigt har vi haft en rolig helg i Göteborg där Wilma fick gå med för första gången på Göteborg Horse Show. Hästarna var sådär, det roligaste var uppvisningen i hundagility säger hon. Wilma är verkligen en riktig hundälskare - så nästa år får det väl bli My Dog för henne istället ;) Alice hade haft en rolig dag med mormor istället.

Igår fick vi städat och röjt borta på den nya tomten - där vi hoppas att bygget skall komma igång snart och jag fick även röjt i barnens garderober och insett att det behöver inhandlas nya kläder - Wilma växer otroligt mycket just nu. Är glad för att jag har två tjejer så Alice kan ärva alla Wilmas alla kläder! Även hemmet fick sig en rejäl städning och det behövs ju alltid när man har två fällande hundar och en fällande katt ;)

1 kommentar: