torsdag 23 februari 2012

Gott och Blandat

Det har känts lite tungt det sista med oroväckande sjukdomsbesked för en släkting, tråkiga dagislämningar då Alice verkligen inte vill vara hos dagmamman och Aska som är halt till och från. Dessutom var det massa förberedelser inför helgens kalas som tog musten ur mig - men idag är det barmark, solen skiner och fåglarna kvittrar. Känns som början på våren? (Fast det skall man väl aldrig säga för då kommer väl snön igen...)

Idag upptäckte jag att Aska dessutom brutit av en klo (igen!). Fattar inte vad den hunden gör, det är ju inte så att hon är högt och lågt som Minna är. Men bryta klor kan hon visst göra ändå. Vila och omvårdnad till henne alltså.

Har borstat igenom hundarna ordentligt och dammsugit 2 gånger idag - ändå lyser vårsolen in och bevisar att det är massa hundhår överallt - suck. Tur de har andra fördelar de där hundarna än att skräpa och håra ner överallt...

Minna är som vanligt pigg och alert och driver mig till vansinne på promenaderna då hon alltid ska springa runt med en pinne - ungefär i 3 gånger så stor storlek som henne själv (fast jag kanske ska benämna det gren eller litet träd då istället). Dessa kommer hon i full karriär och sätter mitt i mina knäveck hela tiden. Hon slutar om jag ber henne lägga ifrån sig den - men sekunden efter har hon hittat en annan. Never ending story... ;)

I övrigt håller vi på med trixen "zebra" ("se-bra" = stå på bakbenen) och så såg jag en utmaning här på nätet där man ska lära sin hund att halta. Vi kom in i utmaningen efter halva tiden så jag har inte så lång tid på mig men jag hoppas det ska gå... :P

I övrigt måste jag verkligen ta tag i fotingångarna då hon börjat använda mig som bromskloss. Det ser varken snyggt ut eller känns vidare trevligt ;) Har börjat använda mig av en targethand för att få ingångarna lite djupare - får se om det fungerar. Någon annan som har något bra tips?

Imorgon åker jag och barnen upp till Göteborg och mina föräldrar. På lördag ska jag, min syster och Wilma gå på horseshow - som de fått i mig i födelsedagspresent. Det tror jag blir riktigt mysigt. Hundarna får vara hemma med husse. :) Om allting klaffar hoppas jag kunna träffa några andra hundägare från samma kennel som Minna på Göteborgs hundarena på söndag morgon. Har aldrig varit i en inomhushall innan så det skulle vara spännande!

4 kommentarer:

  1. Fint kort på Minna. Tänkte det samma om att det känns som vår, men man får väl inte hoppas för mycket :( så det inte kommer snö igen! Tråkigt med Aska hoppas att hon haltar bara för att klon är av! så det inte är någotannat ! Hoppas du hinner med allt imon ;) HA det så trevligt med horse showen ;)

    SvaraRadera
  2. Spännande att lära hunden halta! Det får du filma sen! :)

    Hoppas du får till det så du kan komma på söndag!

    SvaraRadera
  3. Josefin: Tack!
    Sandra: Ja det är kul - OM det lyckas ;) Klart jag ska filma!
    Kicki: Det var jättemysigt i Göteborg, tyvärr blev inte träningen av idag...

    SvaraRadera