söndag 12 februari 2012

Helgen som gått...

I fredags började vi vår lediga dag med sovmorgon och mys framför morgonTVn. Det är något som barnen uppskattar och gillar jättemycket, men Minna som har betydligt mer myror i brallan undrar när det egentligen skall hända något... På förmiddagen hade vi lite maratonbakning inför Wilmas kalas nästa helg och fick till både bullar och lite andra småkakor. På eftermiddagen när jag skulle ut och gå med hundarna tjatade Alice (3 år) till sig att följa med. Eftersom jag hade tänkt att gå min 6 km runda så fick hon lova att hon skulle sitta i vagnen snällt hela tiden om hon fick följa med. Visst, det skulle hon ABSOLUT göra. Något hon absolut bröt efter 1,5 km. Eftersom jag tycker det är så vansinnigt tråkigt att bara gå på väg fick jag för mig att släpa in vagnen genom skogen, något som inte gick så bra körmässigt. Så jag fick lyfta ur Alice för att gå en liten bit där det var som jobbigast att köra. Då fick hon smak av att gå och ville inte sitta i vagnen mer, och det är väl jättekul att hon orkade gå alla de kilometrarna hem, men det tog ju lite drygt 2 timmar också ;) Adjöss med den motionen jag hade tänkt mig, men under tiden hon körde vagnen fick jag tränat hundarna ordentligt med olika saker längs vägen eftersom det gick såpass sakta. Lite hästar passade vi på att hälsa på också! :) Så hundarna var väldigt nöjda och trötta när vi kom hem. 


 
Alice hälsade på hästarna under vår promenad



Minna - och i bakgrunden Alice som kör vagnen
  
Minna och jag passade på att träna lite extra under promenaden

 Under lördagen och söndagen var det sambon som stod för promenaderna med hundarna och de fick några långa pass. I övrigt har helgen passerat med lite besök, massa lekkompisar till Wilma, fest med grannarna på kvällen och barnkalas på söndagen. De saker som jag trott att jag skulle hinna med (tex motionera och jobba) har inte hunnits med. Men å andra sidan är ju inte söndagen inte slut än heller... :P

Tyvärr blev söndagens sökträning inställd också, så jag fick inte prova mitt fina nya tjänstetecken =(





2 kommentarer:

  1. Hej synd att ni inte fick prova erat tjänstetäcke ;(men ni får göra det nästa vecka. Med era helger verkar det hinnas med mycket ;9 Låter dom det har vart en rolig helg !

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för dina jättetrevligt värmande komentarer och Jättekul att du tittar till oss lite :) Duktig hon är Minna sitta vackert...Tycker också den biten är jättekul, men har missat bibel du läst! Så jag har precis som bobeln säger en hund som både "skäms"/"sitter vackert" mm i fotpositioner och kan helt plötsligt ta vid ett fogående med ett zick zack.. Men kul är det :) Kanonsnyggt tjänste tecken också...Lycka till på söket // Jeanette & Fernando

    SvaraRadera