söndag 1 maj 2011

Utställning Smålandsstenar

Tidigt imorse styrde vi kosan mot utställningen i Smålandsstenar, som anordnades av Smålandsstenars brukshundklubb. Väl på plats mötte vi ägarna till kullsystern Nayeli samt Minnas uppfödare. Alltid kul när det är någon man känner som är där!

Idag skötte sig Minna väldigt mycket bättre än sist. Jag kände att miljöträningen som vi övat på givit
resultat och hon kunde lyssna på mig och hålla mycket bättre fokus än sist. Hon skötte sig kanonbra och för det är jag så himla stolt och glad för, för det var mitt stora mål med dagen. Kände mig jättenöjd och lycklig med detta när jag åkte hem sedan. Att det även räckte till en förstaplacering och ett HP var en jättetrevlig bonus!

Var ganska många aussies anmälda till tävlingen och det var intressant och kul att titta på. Minnas uppfödare lyckades väldigt bra med de tre hundar hon hade med sig - kul att se!

På hemvägen rastade vi vid en sjö tillsammans med Minnas kullsyster Nayeli. De fick chans att röja runt och rasta av sig ordentligt - något som verkligen uppskattades av de små livliga valparna!

Kritik för dagen:  "Välformat feminint huvud, fina ögon. Bra bett, ngt stora öron, passande benstomme, bra tassar. Bra kropp och förbröst, ngt knappt vinklad bak, utmärkt pälskvalitet, rör sig med bra steg och drive."









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar