fredag 27 maj 2011

Fredagskul

Idag har jag och Alice varit ute och kört uppletande i skogen med hundarna. Tidigare har jag bara lagt sakerna en och en, men idag testade vi med att lägga tre stycken samtidigt. Hon såg väldigt förvånad ut när jag kommenderade "leta" direkt efter hon avlämnat första saken men satte sedan fart ut i rutan igen. Hon plockade alla tre sakerna, även om hon tog lite tid på sig på sista saken. (1,5 minut) Så körde vi ett godissök med Aska emellan. Aska är inte så förtjust i att plocka saker så till henne gömmer vi bara korv eller köttbullar som hon får leta efter. Därefter körde vi en omgång till med tre saker med Minna och det gick kanonbra. Hon tycker det är superkul!

Har också försökt att trimma lite på öronen idag och borstat igenom hennes päls inför utställningen på söndag. Fick mitt nya utställningskoppel på posten idag som jag beställt från Häromi - det ska definitivt invigas på söndag. Det andra som jag haft innan var jättedåligt så detta var välkommet. Och hoppsan, med i postpaketet låg även en spårlina och ett nytt Hurtta-halsband - hur kunde det komma sig?? ;) haha

Imorgon åker jag till Göteborg för att sova hos mamma så att det blir närmre tävlingsplatsen på söndagen. På vägen ska vi även titta på min syster som rider kurs med sin häst. Hoppas nu helgen bjuder på fint väder för alla utomhusaktiviteter vi ska på, även om det inte såg så ljust ut på väderprognosen... =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar