måndag 25 april 2011

Påsk

En underbar påskhelg har vi haft med härligt sommarväder. På påskafton åkte vi upp till mina föräldrar i Göteborg och de passade hundarna medan vi gick på Pippi Långstrump på is på Scandinavium. Allt hade gått super - Minna gick och lade sig vid våra väskor när vi åkte och väntade snällt på att vi skulle komma hem igen.

Vi var där i två dagar och hon har varit jättesnäll (ok då, någon matbit har hon faktiskt snott från mina barn...) Men vi har kunnat ha henne lös hela tiden och hon har stannat på tomten när vi suttit ute på altanen under dessa fina dagar. Hon sov lugnt och fint hela natten med oss på mitt gamla flickrum och hon var inte ett dugg rädd för påsksmällare och raketer. På påskdagen gick vi en promenad runt en damm på en motionsslinga. Var väldigt mycket folk, hundar och fåglar. Där var det dock väldigt lite fokus (eller ingen alls) på matte, utan bara kul att dra framåt mot alla fåglar och hundar. På hemvägen gick dock koppelträningen igenom (och lite energi hade väl också försvunnit i värmen) och det gick bra att gå med löst koppel.

Idag har vi varit på en camping och det fungerade också bra att få henne att stanna runt villavagnen och inte springa iväg. På eftermiddagen har vi varit hos bekanta och umgåtts och ätit mat och hon var lika duktig där på att vara stillsam runt oss trots alla stojjiga barn runt omkring.

Imorgon börjar vardagen igen med jobb och dagis - och då får vi försöka ta och träna lite inför utställningen på söndag samt om jag kan få till lite känsla för det där med att trimma henne...

Minna vaktar mina små påskkärringar när de fikar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar