lördag 9 april 2011

Nervös inför morgondagen

Vilken utveckling Minna gjort på det sista! Helgerna är fulla med aktiviteter kring barnen och ofta är det många barn under helgerna hemma hos oss eftersom barnen har kompisar här. Idag fick hon följa med till en granne och vara ute medan barnen lekte och cyklade, stojade och fikade. Det fungerar bättre och bättre för varje gång. De vill ju väldigt gärna leka med henne och går leken alltför hetsigt till så rycks hon med och kan hoppa och stoja lite - men hon kan mer och mer ignorera dem och behålla sitt lugn utan att hoppa och stoja. Hon är ju valp fortfarande så allt går ju inte bort med en gång - men jag är supernöjd!

Dessutom har hon fått sluta sova i en valphage jämte min säng och sover nu med Aska på nedervåningen som är tänkt att hon ska göra. Hon protesterade att följa med upp självmant så på ett sätt har hon valt det själv och det känns skönt.

Nu sover hon efter en aktiv dag ute - nybadad, fönad och borstad är hon inför morgondagens utställning. Själv är jag jättenervös. Inte för själva resultatet utan för att jag inte ska fatta hur det hela går till, haha. Ja, vi får ta det som träning helt enkelt för oss båda två. Som tur är har jag fått med bästa syrran på utställningen - då har jag både trevligt umgänge, stöd och fotograf! Nu ska vi sova - upp tidigt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar