tisdag 26 april 2011

Bad i sjön

Idag har jag varit ute och gått med hundarna uppe vid en sjö (som egentligen är väl en stor mosse). Aska hoppade glatt i lite försiktigt vid kanten för att svalka benen som hon brukar och precis då upptäckte Minna att det där såg ju skoj ut. I 190 kom hon farande och tog ett jämfotahopp rätt ut i sjön - och sjönk som en sten. Väl uppe vid ytan såg det ut som att hon fick panik och paddlade med tassarna snabbt in till kanten igen. Trodde inte hon ville i efter det, men tydligen så var det roligt för hon hoppade i ungefär hundrafemtielva gånger till...

På kvällen var jag och Minna inne på tisdagsträningen på Varbergs Brukshundsklubb. Men eftersom jag var tvungen att köra barnen till deras fotbollsträning och sedan hem och lägga dem innan jag kunde åka så kom jag iväg lite sent. Lagom till när jag kom fram höll alla på att plocka ihop nästan, så det blev inget långdraget besök. Men fick tränat lite miljö med de hundar som var kvar och gjort lite ringträning med mig själv, hihi.






1 kommentar:

  1. hihi vilka söta bilder på lilla blötgrisen ;) ozzy älskar också vatten...ska lägga ut lite bilder vilken dag som helst i bloggen när han simmar å skuttar runt i vattnet. han hade också lite panik i ögonen när han inte bottna men väl i land så ville han i igen hihi. ha det så bra. kram i från oss

    SvaraRadera