lördag 16 juli 2011

Utställning Tvååker dag 2

Idag var det utställning i Tvååker dag 2 och jag hade nummer 1 i ringen så idag slapp vi väntan i alla fall. Uppförandemässigt skötte sig Minna mycket bättre idag - förutom att precis när jag skulle ställa upp henne så ramlade en stålbur av en vagn som körde förbi ringen så då hoppade hon till och blev lite ofokuserad och svår att ställa upp. Summa summarum så behöver hon mycket mer träning - men detta är ju en del av träningen också ;)

Denna finska domare som var idag var rätt hård i bedömningen - och skulle kolla långt ner i svaljet på hundarna och klämma lite extra hårt. Men han var väldigt snabb - han avverkade hundarnas bedömning på löpande band så man knappt hann blinka ;)

Idag kom jag 2a, men blev utan HP. Men jag känner mig mer nöjd med Minna idag än igår och tyckte vi fick bra kritik i alla fall. Grattis än en gång till Nadia och Tira som vann klassen både igår och idag! Dessutom träffade vi en halvbror till Minna (samma mamma) som hette Focus. Trevlig hund och trevlig matte! Vill också verkligen ge cred för själva arrangemanget - väldigt proffsigt!!

Dagens domarkommentarer:
"Lagom storlek, välutvecklad skalle men behöver kraftigare nosparti. Lagom benstomme. Bra tassar. Behöver stabilare bakparti. Rör sig trevligt"
Domare: Johan Juslin, Finland
Älskade Minna-Pinna!

Eike som fick visa Focus, Minnas halvbror


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar