fredag 15 juli 2011

Utställning Tvååker dag 1

Idag var det utställning i Tvååker - och varför går dagarna så snabbt? För 2 veckor sedan när det var rasspecialen tänkte jag ju att jag skulle tränat riktigt ordentligt men det har faktiskt blivit så mycket som noll gånger :O

Jag hade räknat ut att vi skulle upp i ringen vid 12-tiden så vi var på plats vid 10, ifall det skulle bli innan. Dock blev väntan längre än så och vi var nog uppe i ringen strax efter 13.30 tror jag. Det blev en lite lång väntan och under den här tiden hann nog Minna bli både trött för hon vägrade att ens ta mina korvbitar jag lockade med (hon som i vanliga fall är ett matvrak). Hon var inte alls lätt att ställa upp heller och var tämligen okoncenterad. Lite blandning av den stora kontraskten mellan livet på landet och en stor utställning kanske. Hon har heller inte så lätt att koppla av så det finns mer att träna på :P

Hon slutade med 3a, men med HP. Nöjd med hederspriset, men inte så nöjd med utförandet i ringen. Men det är väl bara att jobba vidare... :P

Dagens kritik:
"Nice young tri colour. Good type, nice head, correct mouth, good ears. Good neck, not yet straight adequat anglelations (?). Nice coat. A bit erratic on the move. Needs ring training. 3a, HP"
Domare: Bakker-V.Dwoestijne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar