torsdag 7 juli 2011

Framsteg!

Nu har vi sommarlov, jag och barnen och det innebär ändrade rutiner för hundarna eftersom jag inte kommer ut på promenader på samma sätt. Hundarna får dock sitt ändå, fast i andra former än vanligt ;) Vi har under några dagar haft kalas här och barnen har kompisar som springer här och leker. Det slog mig idag att Minna faktiskt inte hoppar så mycket längre. Hon springer lös bland alla barnen och är med i deras lekar, men hon varken hoppar eller försöker ta deras leksaker som hon gjorde förut.

I förrgår så var jag och barnen iväg och badade på Getteröns hundbad. Jag kunde inte gå så långt ut med hundarna eftersom jag inte kunde lämna barnen ensamma, men de fick plaska en bra stund i vattnet i alla fall. Minna sprang och sprang och sprang och hittade en ny kompis som hette Mimmi ;)

Igår fick jag och grannen äntligen tid att gå iväg på en långpromenad med hundarna som innehöll både promenad, lek och bad. De sov som stockar efteråt ;) Idag har vi hunnit med en promenad i skogen med grannen och deras barn. Minna hjälpte barnen när de sprang runt och samlade kottar.

Däremot har det inte alls blivit så mycket träning av läxorna på lydnadskursen när jag är ensam med barnen. På måndag har jag sista kursen i lydnadskurs del 1, men som tur är så startar en 2a till hösten. Då hoppas jag även komma iväg på en sök-kurs.

Här är ett par bilder på Minna som Brigitte (som har en bror till Minna som heter Ozzy) har tagit på rasspecialen i söndags;


1 kommentar:

  1. Vad roligt att det har blivit sådana stor framsteg med hoppandet och att hon inte snor leksaker, det är ju jättebra. Fina kort från utställningen ;)

    SvaraRadera