söndag 10 juli 2011

Sönderbitna skor och aktivering

Ibland är det inte lätt att få tidsschemat att gå ihop, och igår var det en sådan dag då tiden lades mest på barnen och hundarna fick stå tillbaka. Med middag hos grannen och cirkus på kvällen så fick hundarna vara ensamma hemma och tydligen var detta lite för länge för Minna för när vi kom hem hade hon bitit sönder några plastleksaker och Ingemars enda finskor, hihi. Så idag har vi fått försöka ta igen den tiden de inte fick igår. Vi började med poängpromenad utmed havet. Minna skötte sig jättebra, även om hon inte uppskattar koppelpromenad så länge... Men det är nyttigt och mycket folk och andra hundar som går - mycket att titta på.

Sedan var vi och hälsade på mina föräldrar på campingen och åt mat, gick en liten runda utmed havet och på kvällen har jag varit ute på kvällspromenad och kört två stycken omgångar med uppletande. Minna hittade alla saker och tyckte det var jättekul - nu sover hon gott ute på altanen. Skönt när det är sommar och man kan ha öppet dörrarna så man har hela trädgården som ett extra rum och hundarna kan ligga där det är svalast.

Imorgon är det avslutning på tävlingslydnadskursen, kul med lite kurs igen. Även om jag måste erkänna att läxorna har jag inte alls haft tid att träna på... =( Efter förra utställningen tänkte jag också att jag skulle träna ordentligt på både ringträning och uppställning - men inte heller det har blivit av. Var tar tiden vägen? Jo det vet jag ju - när man är ensam hemma och har semester med barnen så går all tid till dem. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar