tisdag 19 juni 2012

Uppdatering bygge

Bygget skrider sakta framåt och nu har el, dränering och fiber grävts fram till tomten, en ny infartsväg har tagit form, platsen där huset skall ligga har blivit avskalad från jord och idag har sprängaren varit där och borrat hål i berget. Förhoppningsvis blir det lite sprängning imorgon, annars blir det på torsdag. Så snart blir jag stenrik, höhöhö. ;)

Här är några bilder från idag; 

En lite lagom stor "borrmaskin"


Wilma och Alice sysselsätter sig med båtar i en vattenpöl

Min fina Wilma

Minna tuggar på pinnar

Inspektion över den "avskalade" tomten

Traktorvägen som leder ner till "baksidan" av huset





4 kommentarer:

  1. Stenrik ? Bättre du blir Stenberg :-)

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    vilka fina bilder du tagit! Och det måste vara kul att få börja helt från början med ett hus. Jag skulle tycka det vore jätteroligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla! Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om Byggla och om den lilla presenten du får om du är intresserad :)
    Ha en fin midsommarhelg!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  3. Omgivningarna runt ert hus ser verkligen underbara ut! Hoppas att bygget går fort!

    SvaraRadera