torsdag 7 juni 2012

Avslutning disc-dog kurs!

Igår avbröts arbetsveckan av nationaldagen, något som inte firades på något särskilt sätt mer än att hissa upp flaggan i flaggstången ;) Och som alla lediga dagar vad hittar man på då? Jo man städar. Varför är det så egentligen? Wilma och Alice hade massa olika kompisar här så förutom en 4-5 barn att hålla reda på så fick jag gjort en hel del inomhus, bla röjt bort alla vinterkläder. Även om vädret inte påminner om sommar får vi väl hoppas att inte vintern gör entré i alla fall ;)

På kvällen fick jag i alla fall lite skoj, för då var det dags för discdog i Slottskogen igen. Sista gången var det, och avslut är ju alltid lite tråkigt. Men det kommer komma fortsättningskurs lovade Lovisa så den hoppas jag verkligen att jag kan vara med på!

Minna har känts rejält trött det sista, får hoppas att det har med löpet att göra. Hon verkar vara på det allra sista under löpperioden nu så jag hoppas att vanliga galna Minna kommer tillbaka. Visserligen får man många gråa hårstrån av henne, men man vill ju att hon ska vara som vanligt.

Ikväll är det dags för agilityträning, och så skall Wilma sova över med alla 6-åringar hos dagmamman. Första gången hon sover borta förutom med mormor. Tror nog att det går bra för hennes del, tror det är värre för Alice som inte alls tycker om att sova utan Wilma i sitt rum...

1 kommentar:

  1. Håller tummarna att det är löpet som spökar.

    trevlig helg!

    (Och berätta gärna vad det blir för bakverk hemma hos er ;)

    SvaraRadera