torsdag 14 juni 2012

Inte riktigt helt hundra...

Har haft en besvärlig förkylning några dagar som nu gått ner och satt sig i lungorna med hosta som följd. Har bara haft feber en dag så det tackar jag för. Min 2-km promenad med hundarna känns som flera mil och jag flåsar, stånkar och stönar. Första dagen var det ganska skönt att ta det lugnt, men sedan ... Ja ni vet. Man har ju saker man vill få gjort. Förutom att jag inte har orken känns det inte heller som att jag har viljan så just nu står det mesta still här hemma.

Igår kom äntligen grävmaskinen och det har påbörjats arbete på tomten. Jag var där en stund igår och tittade på grävmaskiner, grusbilar som kom och tippade av lass efter lass. Det är jättekul att det äntligen börjat, egentligen har tanken och planerna om att bygga hus funnits sedan 9 år tillbaka men ändå kändes det som att det kom så "plötsligt" på när man väl stod där och tittade. Men jag tror det kommer bli underbart när det väl blir färdigt, även om inflyttning inte är satt förrän till mars/april nästa år.

Har ställt in agilityträningen ikväll, lite tråkigt men jag får nog försöka hålla mig still några dagar till.

Förresten, igår hämtade jag hem dessa tjejer från dagis; (De hade blivit målade av en som går designprogram på gymnasiet)



2 kommentarer:

  1. Hoppas du piggar på dig fort.
    Tycker du får ta och lägga ut någon bild på hur tomten ser ut.. Så att du dokumenterar lite bit för bit hur husbygget sakta blir färdigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja jag tar kort lite undan för undan och sparar. Någon bild kommer säkert ut här också vad det lider!

      Radera