måndag 11 juni 2012

Neråt...

De sista dagarna har det känts lite neråt. I torsdags hade vi förresten agilityträning och det gick kanonbra för min Minna förutom alla hanhundar som sprang fram och störde hela tiden eftersom hon fortfarande var i höglöp ;)

I torsdags skulle också min granne ha fyllt år, men i juli förra året somnade hon sorgligt nog in efter att ha kämpat med sin lungcancer i nästan 2 år. Vi har barn i samma ålder och hade hästintresset gemensamt och det har nästan inte gått en dag utan att jag tänkt på henne sedan hon gick bort. Jag tycker det är så fruktansvärt sorligt. När hennes dotter är här och leker med Wilma så känner man igen så mycket av henne i dottern. Hon var alltid så stark och en sådan där person som man ser upp till för att man tror att hon klarar allt. Och visst är det få som kämpat så för att få leva och hon hade gett vad som helst för att få uppleva sina barns uppväxt, men tyvärr tog det slut alldeles för tidigt... Lite lustigt är att det på samma dag som hon skulle fyllt år var en stor bild på hennes häst på framsidan på tidningen, som då hade segrat i en hoppklass med sin nuvarande ägare. Gissa om hon hade blivit stolt!

Tråkigt väder har det varit i helgen, men vi har varit ute mycket och fått besök av grävmaskinisten ute vid tomten då vi fick sprayat upp var huset ska ligga och planerat vad som skall göra i första skedet. Nu återstår bara att rita rent sista skissen så tror jag att alla papper som kommunen ville ha in äntligen ska vara klara så vi kan börja!

Igår regnade det hela dagen och det ger en inte så mycket lust till att göra något särskilt. Men jag fick jobbat lite på förmiddagen, varit på barnkalas på eftermiddagen och på kvällen fick jag badat och schamponerat Minna ordentligt. Det behövs efter ett långt löp. Nu kanske man kan gosa lite med henne igen ;) (Och mattorna är äntligen tillbaka på golvet, hurra! Det känns så o-hemtrevligt när man inte har mattor tycker jag...)

Tråkigt nog har jag också drabbats av en dunderförkylning som heter duga. Ont i hela kroppen, varför var det tvunget att hoppa på mig just nu? Hoppas det snart är på övergång. Förutom att man mest känner för att sova och inte har ork till något när man är sjuk så hindrar det ju mina planer på långpromenader och motion som kan behövas när vågen skall ner några kilon... :P

Ikväll hoppas jag trots allt kunna besöka ett MH tillsammans med en vän för att se hur det hela skall gå till nu när Minna skall göra MHt i juli!

2 kommentarer:

  1. Men vad konstigt, jag skrev ett inlägg igår.

    Vart ska ni göra MH?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det inlägget har nog kommit bort i så fall?

      MH har uppfödaren ordnat i Lomma i Skåne. Synd nog är vi bara 2 från hela kullen som kommer, hade ju varit kul att se de andra...

      Radera