fredag 29 juni 2012

Semester!

Igår gick jag på semester. Eller... jag har ju ett jobb som jag egentligen inte kan ta semester ifrån, men barnen ska nu vara hemma med mig i 7,5 vecka så det känns skönt i alla fall. (Även fast det varje år känns lika skönt när man får gå tillbaka till rutiner efter semestern efter sommaren).

Igår var jag iväg på agilitykurs igen och jag var sååå nöjd med Minna. På söket i söndags (som jag glömt skriva om) gick hon också väldigt bra. Intressant att se att man kan vila sig i form. Igår fortsatte vi att öva framförbyten och började även att öva bakombyten. Det är häftigt att se att hundarna verkligen läser av vårt kroppsspråk, och så fort vi gör rätt så blir det rätt för dem också. Minna satsar för fullt så jag har fullt sjå att hålla med i hennes tempo. ;)

Idag har vi firat första semesterdagen med en halvdag på stan för att fixa det sista sakerna inför kalaset imorgon. (Alice fyller 4 år på onsdag, men vi skall ha kalas både imorgon och på söndag). Vi var också inne på det nya biblioteket. Barnen har bara varit i bokbussen så det var roligt för dem att vara där en stund, och jag hade inte varit där heller sedan de byggde om.

På eftermiddagen har vi haft besök av mina föräldrar och vi var borta på tomten och kollade på hur det skrider framåt med bygget. Jag visade mamma runt i vårt nya hus, så hon fick spatsera i både kök och sovrum ;) (Hon fick låtsas i alla fall... ;)) På kvällen har jag bakat bröd, tårtbottnar och kakor till kalaset imorgon.

Den sprängda stenen tog slut i veckan, vi trodde det skulle bli lite mer att använda till utfyllnadsmassor. Som tur är fanns det lite över sedan barnens farbror sprängt för sitt hus så i två dagar har det körts stenmassor till tomten. Idag har infiltrationen blivit färdigt och snickarna har kommit med sin arbetsbod. Det börjar röra på sig - kul!

Här är några bilder tagna från igår;


Här ska huset ligga


Finns lite sten att lägga till rätta...

Två glada barn i byggdammet

Aska övervakar bygget

Wilma dansar till Euphoria
Wilma dansar till Euphoria del 2 ;)


Wilma

Minna hoppar emellanåt in i bilen för att få lite lugn och ro

Här görs grunden till garage och väg fram till huset


2 kommentarer:

  1. Roligt att kunna följa husbygget ;) Det tar sig ;) Det är roligt att det funkar att vila sig iform, för det gör verkligen det ! Hoppas vi ses snart <3

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jätte roligt att följa dig här, det har jag gjort ett tag!
    Kul att se alla bilder på bygge, barn och hundar :)
    Då kan man vara lite med i ditt liv fast på avstånd.
    Kram Julia med familj

    SvaraRadera