lördag 22 oktober 2011

Lydnadskurs i regn och mörker

Igår kväll hade vi lydnadskurs i regn, rusk och mörker. Minna var taggad som vanligt, där behövs inget fint väder för att få fart på glädjen och energin ;)

Första passet valde jag att fokusera på "stå", som vi haft lite problem med. Fick lite tips om att använda handtarget och vips så fungerade allt mycket bättre!

Andra passet skulle vi baklängeskedja och jag valde att kedja läggande under marsch. Vi kom aldrig så långt att vi fick ihop hela kedjan, men jag fick byggt ihop två olika kedjor, som sedan när de sitter ska ihop till en enda lång. Det gäller att tänka till, och jag tror nästan jag var tröttare än Minna efter kursen ;)
De andra kedjade ihop ställande under marsch samt inkallning med ställande. Man lär sig mycket av att bara titta på andra med så det var mycket lärorikt! Och åter igen fick vi kvitto på att avståndsbelöning på ett bra sätt bidrar till mycket bättre resultat än att ge belöningen från föraren. Idag är det regn och rusk igen, men imorgon skall det bli bättre väder och det är ju bra inför sökträningen ;) Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar