måndag 3 september 2012

Skogssök

Igår var det äntligen dags för lite sök igen. Vi träffas ju varje söndag, men jag har inte kunnat vara med pga bygget ett par gånger så det kändes skönt att få träffa mitt härliga gäng igen! Jag hade varit och spanat ut en ny ruta i vår skog som vi testade igår. Det är svårt att hitta den perfekta rutan, men jag tyckte om den. Alltid bra att ha lite olika rutor att träna på.

Minna hade ju lagrat på sig lite överskottsenergi en hel vecka och hade massor av spring i benen. Hon slarvade ett par gånger med rullen vid ingångarna vid min sida (gammalt problem som hänger kvar) så jag var tvungen att backa lite i träningen men då fattade hon snabbt och vi kunde köra på. Idag höll hon ett väldigt tempo i skogen och orkade hur länge som helst. Jag bara älskar att se när hon springer på detta viset med det otroliga suget ut och arbetslust och glädje till 100 - hon tycker det är hur kul som helst.

Efter sökpasset var vi tre stycken som tog en liten promenad med våra hundar och då fick Minna leka av sig ordentligt också. Så igår kväll var första dagen denna vecka som hon väldigt nöjt sjönk ner bredvid mig i soffan och bara låg helt still. Det är verkligen kul med en arbetsglad hund, men de blir lite överjävliga när de inte får träna ordentligt ;)

I lördags blev vi lite spontaninbjudna till grannarna på oxfilé, hackelbackspotatis och rödvinssås. Det var inte fy skam det kan jag säga! Igår var Wilma på barnkalas och hade lite kompisar här efteråt. Idag är det utvecklingssamtal i skolan och på kvällen föräldramöte för Alice nya förskola som skall öppna i oktober. Dagarna går utan att man behöver fundera så mycket på vad man ska göra kan jag säga!

Ett foto från i våras på Minna och mina barn när vi fikade vid ett café i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar