torsdag 13 september 2012

Allt rullar på...

Här rullar allt på - hämtning och lämning av barn, packa skolväskor, förbereda morgondagen, handla, tvätta, laga mat, planera matlistor. Ja det är lätt att allt bara följer samma schema dag ut och dag in. Vi har varit lite förkylda här också, och som vanligt får jag väl behålla min snuva i några månader...

Men lite annat händer väl också; jag har tagit ner tapeterna på väggarna i köket, det är efter många år dags att göra en uppfräschning där inför kommande försäljning. På måndag kommer en granne som skall hjälpa till att tapetsera och måla. Det är rätt skevt och knasigt i gamla hus, det är inte lika enkelt som på släta nya väggar direkt...

Minna och jag har tränat sök en del och så finslipar vi lite på ettans lydnadsmoment. Vi har gått många skogsturer också - hösten är min absoluta favoritårstid att vistas i skog och mark!

Bygget står lite stilla just nu, plattorna "vilar" sig. Vecka 40 är det sagt att snickarna skall dyka upp igen för att fortsätta bygget.

Här är några bilder på Jennys hund Kia som jag tog kort på förra gången vi tränade på brukshundsklubben, visst är hon söt?  Det är en stabyhoun på 4 månader, och Jennys uppfödare ville ha några "ståbilder" till sin hemsida. Det visade sig vara svårare än vi trott, men till slut fick vi några där hon stod stilla i alla fall ;)





1 kommentar: