onsdag 29 juni 2011

Hundkurs med utställningsträning

Ikväll var sista gången på valpkursen hos uppfödaren. Lite tråkigt, men förhoppningsvis blir det fler träffar framöver ändå. Och som synd var så kunde Party inte medverka på kursen idag så det var bara Minna och Nayeli. Vi fick idag hjälp med träning inför utställning och så trimmade uppfödaren dem inför utställningen i helgen. Superskönt att få det gjort - nu kan jag koncentera mig helt och hållet på Alice (min dotter) som fyller 3 år snart och skall ha kalas på lördag. Det går ju mycket fortare för en som kan trimma att göra det än för mig som fortfarande inte är så flink i fingrarna på det där... Men man lär sig väl med tiden hoppas jag!

Jag fick i alla fall med mig några bra tips inför utställningarna framöver - och jag fick svar på mina frågor. Minna var helt ofokuserad på kursen dock, inte riktigt likt henne. Hon drog mot en annan hund hela tiden och verkade inte alls på träningshumör. När vi sedan kom hem och skulle ta kvällspromenaden ihop med min andra hund så vände det helt plötsligt och jag fick tränat riktigt mycket. Hon ville aldrig sluta träna, mycket skumt :D

Vi har varit ute på många fina promenader de sista dagarna. Synd att nästan alla grannar runt omkring har hund, men ingen vill promenera. Det är alltid roligare med sällskap... Tänkte försöka få någon barnvakt nu under semestern sedan så att jag och sambon kan gå tillsammans som förr i tiden. Men i sinom tid blir barnen också stora och orkar hänga med på lite skogspromenader :) Tills dess är det Me and my dogs <3

1 kommentar:

  1. Hej
    VA härligt att ni fick dom klippta och klara ;) Mysko med träningen :( Men skönt att hon fick upp suget när i kom hem iaf ;) Lycka till på utställningen och kalaset. Hör av er hur det går :D

    SvaraRadera