tisdag 28 juni 2011

Bad

Under dagar som är varma är det nästintill obligatoriskt med hundbad. Hundarna orkar inte gå så långt i värmen, men med lite bad får de extra energi och simning skall ju vara väldigt nyttigt för dom. Hade velat ha flytväst till Minna. Var på en föreläsning om friskvård för hund och där sas det att det är det allra bästa om man har flytväst när man simtränar hundarna för optimal effekt och att de också känner sig säkrare i vattnet. Får kolla på detta, för det verkar vara ett blötdjur jag har skaffat som gärna simmar... :D

Har tränat några kortare pass idag. Det fria följet kommer bättre för varje dag. "Håll-fast"övningarna fungerar fortfarande inte mer än några sekunder och det är svårt att inte få med tugget. Det är precis som att hon inte fattar att hålla är det enda hon ska göra - hon försöker komma på andra saker (bla att tugga) när hon ska lista ut vad det är övningen går ut på. Men Ann-Sofie, den bästa tränaren av dem alla ;), sa att detta är bland de saker som tar längst tid att öva in så jag får väl bara traggla vidare antar jag. Lite stående inför utställningen på söndag har vi också övat på, men där känner jag mig vilsen och nybörjare - vad är egentligen rätt eller fel? Som tur är ska jag på kurs hos uppfödaren imorgon och hoppas att hon kan hjälpa mig pyttelite... :P

Här kommer några bilder från dagens hundbadspromenad;





 



 

  

  

  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar