fredag 3 augusti 2012

Tomma påsar...

Har varit en runda på stan idag med sambon med min bästaste mamma tog hand om barnen. Vi fick varit i färgaffären och valt tapet till vårt kök som måste tapetseras om innan det läggs ut på försäljning. Sedan fick vi kikat lite på husfärger också och jag tror vi bestämde oss för en husfärg. Det känns klart mycket roligare att titta på saker till det nya huset än det gamla!

Nästa projekt i stan var att leta efter bröllopskläder inför bröllopet vi ska på nästa helg. Vi var i tusen affärer och sambon åkte hem med kostym, kostymbyxor, skjorta, badbyxor och tröja. Mina påsar var tomma =( Inte en enda grej hittade jag. Nu var det visserligen så att det var rea överallt och väldigt utplockat. Stan verkar stå och vänta på att höstmodet ska komma inramlandes i butikerna och det var tomt på folk också. Jag provade några saker, men i vanlig ordning så blir jag så less på min icke existerande figur där i provrummen och efter lite provningar av olika plagg är det nästan så att jag har gråten i halsen. Måste ta tag i vikten... eller i alla fall den där uttöjda magen efter graviditeterna. Och visst det är ju enkelt  - mer motion mindre mat. Fast även det enkla verkar svårt nog just nu...

Jaja... Nog deppat. Nu ska jag gå ner till min granne och försöka peppa upp mig lite, imorgon är ju en annan dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar